Overslaan naar content

Manager Zorgadministratie

  • Hybride
    • Amsterdam, Noord-Holland, Nederland
  • Bedrijfsvoering

Functieomschrijving

Wil jij jouw expertise inzetten voor een sector waar jouw inzet direct bijdraagt aan betere zorg voor jongeren? Solliciteer dan nu op de functie van Manager Zorgadministratie en Ondersteuning Primair Proces (ZAOPP|) en bouw mee aan een toekomst waarin elk kind telt.

 

Wat ga je doen?

Als manager zorgadministratie ben je de drijvende kracht achter de doorontwikkeling van onze zorgadministratie en ondersteunende processen. Je speelt een cruciale rol in het optimaal organiseren van de administratieve aansluiting van gemeenten op het berichtenverkeer via Vecozo. Dankzij jouw sturing en inzicht worden declaraties en verantwoordingen juist, tijdig, volledig en rechtmatig afgehandeld. Jij bent de schakel die ervoor zorgt dat processen soepel verlopen en dat de zorgadministratie naadloos aansluit op het primaire proces van onze werkmaatschappijen Jeugdbescherming, jeugdreclassering en pleegzorg. Je hebt oog voor het belang van adequate ondersteuning aan onze jeugdzorgwerkers. Door het organiseren en borgen van een solide ondersteuningsstructuur zorg je ervoor dat de professionals zich kunnen focussen op waar het echt om draait: de jeugd en hun gezinnen. 

Kerntaken;

  • Verantwoordelijk voor het volledige zorgadministratieproces, van registratie tot en met declaratie, inclusief continue procesverbetering en met oog voor uniformiteit;

  • Stuurt en bewaakt het tijdig en juist doorlopen van alle processtappen, grijpt in bij stagnatie, en borgt de ondersteuning van het primaire proces; 

  • Neemt initiatief voor samenwerking en informatie-uitwisseling met interne afdelingen, ketenpartners en gemeenten voor optimale verbinding;

  • Maakt resultaatafspraken (o.a. KPI’s) met Gebiedsmanagers en Directie, stelt jaarplannen en werkbegrotingen op, en rapporteert hierover conform de planning-&-controlcyclus; 

  • Ontwikkelt, implementeert en borgt efficiënt (en uniform) aanmeldproces en procedures rondom dossiervorming en zorgadministratie; 

  • Vertaalt klant- en marktontwikkelingen naar concrete dienstverleningsactiviteiten en adviseert directie en management over het zorgadministratiebeleid; 

  • Vertaalt maatschappelijke, beleidsmatige en technologische ontwikkelingen naar verbeteringen die bijdragen aan financiële stabiliteit en toekomstbestendige zorg;

  • Zorgt in samenwerking met Financiën en via Vecozo voor een juiste, tijdige en rechtmatige declaratie en verantwoording van de dienstverlening;

  • Onderhoudt relevante interne en externe contacten en ondersteunt onder andere bij secretariële werkzaamheden, PGB-beheer en WLZ. 

Het team

Jouw afdeling bevindt zich op het centrale kantoor in Amsterdam, bestaande uit 2 teamleiders en ongeveer 40 medewerkers.

Wat bieden wij jou?
Zoals jij bijdraagt aan het beter bestuurbaar maken van de organisatie , zorgen wij als Partners voor Jeugd voor jou. Daarom krijg je:

  • Een salaris van €4.988 tot €7.899,18,- o.b.v. 36 uur (fulltime dienstverband); 

  • Vakantiegeld en 13e maand;

  • Hybride en flexibel werk; dus deels vanuit huis en vanuit kantoor in Amsterdam;

  • Nog veel meer: klik hier voor de andere arbeidsvoorwaarden.

Wat vragen wij van jou?

  • Academisch of tenminste HBO+ werk en- denkniveau op financieel- economisch-, bedrijfskundig gebied (bij voorkeur Bedrijfseconomie, Bedrijfskunde)

  • Kennis van de Jeugdwet en Jeugdzorg en van relevante wet- en regelgeving.

  • Je bent analytisch sterk en beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden. 

  • Je voelt je thuis in een complexe, dynamische omgeving en weet hoofd- van bijzaken te onderscheiden. 

  • Verbindend leidinggeven en regie voeren. Weet anderen effectief mee te nemen in organisatieveranderingen;

  • Werkt planmatig, stuurt resultaatgericht en coacht medewerkers in hun persoonlijke ontwikkeling;

  • Proactieve en resultaatgerichte instelling bij het signaleren van leemtes in de zorgadministratie. Is in staat verantwoordelijkheid te nemen als proceseigenaar van het declaratieproces indien er kans bestaat op ernstige financiële risico’s.

  • Toont een analyserende en oplossingsgerichte aanpak;

  • Omgevingssensitiviteit bij het samen het samenbrengen van belangen op alle niveaus in- en extern. Weet weerstanden om te buigen in een constructieve houding;

  • Adviesvaardigheden voor beleid beïnvloeding op strategische en tactische niveau;

  • Beschikt over goede schriftelijke en mondelinge uitdrukkingsvaardigheden en kan op alle niveaus in de organisatie effectief communiceren.

Over Partners voor Jeugd
Partners voor Jeugd is een overkoepelend samenwerkingsverband van organisaties die actief zijn in de (preventieve) jeugdbescherming, jeugdreclassering en pleegzorg. Met elkaar bieden ze een stevige basis voor hun professionals die iedere dag bezig zijn met het beschermen van kwetsbare jeugdigen en het ondersteunen van hen en hun ouders. Zodat elk kind veilig op kan groeien en zich kansrijk kan ontwikkelen.

Vragen of solliciteren? 
Heb je nog vragen? Neem gerust contact op met Philip van Manen via 088-5260292. Wil je solliciteren? Klik op de sollicitatiebutton.

De sluitingsdatum van deze vacature is 8 oktober 2025.

of